Idag var jag, Michan och Meley på doftprovning hos Sniph. Innan besöket så hade jag egentligen inga förväntningar. Men oj vilken energiboost jag fick utav besöket! Jag insåg hur okunnig jag är inom doft men jag rycktes med i doftexperterns Taras passion. Tara berättade att parfymer har tre noter: -Toppnot -Hjärtnot -Basnot Kommersiella varumärken vill sälja mängd. Mängder med parfym till mängder utav människor. Så dom stannar givetvis på toppnoten vilket är det första intrycket utav parfym. En doft man känner igen, och om man tänker efter så doftar de flesta parfymerna faktiskt lite likadant. Vi fick botanisera bland handplockade nischparfymer och olika doftkategorier för att lägga en egen unik doftprofil. Jag och Meley var lika varandra och vi drogs åt fräscha blommiga dofter medan Michan drogs åt maskulina dofter. *Nischparfym - Om man jämför dofter med musik så kan man säga att mainstream/butiksdofter ligger inom den allmänt kända popmusiken och nischdofter ligger utanför. I samband med doftprovningen berättade Tara om Sniph. Det var verkligen så himla lustigt för jag kopplade aldrig att det är samma företag där Hugo prenumererar på sina parfymer! Genom att man prenumererar tar doftresan aldrig slut. Varje månad skickas det hem handplockade parfymer från exklusiva nischparfym-märken alá 8 ml. Prenumerationen kostar 175 kronor i månaden och jag vet att Hugo verkligen uppskattat parfymerna. De håller verkligen i en månad och vips doftar han annorlunda. Superkul koncept och jag har redan signat! -Skulle du vilja testa Sniph? Då måste du nästan börja med att göra deras doftguide för att lokalisera vad just du tycker om. & här kan du läsa mer om Sniph. ”Flower hour” vart min favorit. Man får också med ett snyggt litet case att lägga sin månadsparfym i 🌸👇🏼.