Jag är genuint tacksam för att alla som följer mig gör det möjligt för mig att samarbeta med varumärken som jag själv är konsument till. Något annat som jag är tacksam för är all kunskap. Vid varje samarbete får jag kännedom om varumärkens värderingar, policy och historia. Nästa vecka ska jag få en djupgående introduktion om Biotherm, min nya samarbetspartner. Samarbetet med Zoégas är nog det samarbete som gjort mest avtryck hittills. Innan samarbetet var en kopp kaffe bara en kopp kaffe. Vi reste till Kenya, träffade verkliga människor bakom tillverkningen utav kaffe och det var först då jag förstod hantverket samt betydelsen för enskilda arbetare. All erfarenhet och kunskap har gjort mig till en vassare konsument både privat och professionellt. Jag säger nej till majoriteten utav förfrågningarna för att dom helt enkelt inte matchar mig. Men jag blir lika glad varje gång jag får en fullträff! Min senaste fullträff är Alpro. Deras osötade mandelmjölk är en stående inköpsprodukt här hemma, år efter år. Jag fick i uppdrag att testa deras senaste tillskott – Rågdryck. Rågdrycken var rund och krämig i smaken. Rik på fibrer, utan tillsatt socker och tillverkad i Sverige. Innan vårt samarbete visste jag inte om att Alpro har utvecklat och erbjudit växtbaserade alternativ i över 35 år. Jag kan inte ens minnas att det fanns växtbaserad dryck på 90-talet när jag var liten, minns du det? Det här inlägget hör inte till samarbetet med Alpro. Detta är bara mina tankar där jag vill visa lite vad som händer bakom kulisserna, eller rättare sagt hur jag tänker bakom kulisserna. Mikaela tog dessutom så himla fina och somriga bilder, och det är alltid roligt med fina bilder. Vi åkte till café á la Lo som tillsammans med Alpro och Klara Elvgren tagit fram ett somrigt recept med rågdrycken som bas. Som sommar på en tallrik Mannafrutti-ish, som rätten heter var verkligen jättegod. Jag älskade konsistensen och smakerna. Rekommenderar er verkligen att testa medans den serveras på café á la Lo! Samarbetet med Alpro kändes som en fullträff för att det erbjuder produkter där jag kan hjälpa till att sprida kännedom. Rågdrycken går i linje med vad jag själv konsumerar och jag fick fria tyglar till att skapa mitt content.