”Det här inlägget sticker ut från dina andra inlägg eftersom det inte kändes särskilt trovärdigt. Inlägget är skrivet på ett sånt sätt att det ska verka som att detta varit din rutin länge (främst rubriken som gör det tror jag?). Det hade möjligen framstått som mer trovärdigt om du hade skrivit att det var en ny rutin som togs fram i samband med din resa till Monaco, men eftersom det bara gått typ en vecka sen dess så vet jag inte hur trovärdigt det hade känts ändå”. Jag fick en reflekterande kommentar under mitt inlägg där jag skrev om min glowiga hudvårdsrutin. Jag kan hålla med om att jag i rubriken kunde ha gjort det tydligare genom att ha skrivit ”min senaste/nuvarande glowiga hudvårdsrutin”. Det jag dock skulle vilja spinna vidare på är min trovärdighet, för jag personligen tycker att min ändrade hudvårdsrutin visar just på trovärdighet. För det första, inlägget är inget köpt inlägg. Då skulle det ha markerats som ”Reklam för X”. Jag brukar tipsa om vilka produkter som jag använder, se exempel här. För det andra, hur tokigt vore det om jag inledde ett samarbete med ett företag och inte använde produkterna själv? Hur skulle jag då kunna skapa mig en egen uppfattning? Jag samarbetar med ICIW och bär deras träningskläder dagligen. Jag samarbetar med Chiquelle och bär kläderna privat utanför haulsen. Ett företag som jag dock inte samarbetar med men som jag genuint tycker om är Panduro. Så fort vi har gjort något roligt så tipsar jag vidare. För jag vill sprida glädje, värme, tips, positivitet och trovärdighet. Läs mer om specialpennorna som är en storfavorit här hemma. Summan av kardemumman: Min senaste hudvårdsrutin HAR gett mig ett synligt glow, lyster och fin hy överlag. Det märker jag själv av, personer i min närhet och många på internet. Jag arbetar med sociala medier men jag är en privatperson bakom mitt varumärke. Jag bestämmer själv vilka produkter jag vill marknadsföra och för att göra det trovärdigt konsumerar jag produkterna. Det egna användandet ger en trofast utvärdering, enligt min mening.