Såhär på vår årsdag tänker jag tillbaka på vårt bröllop. Vi hade en av livets bästa dagar och bröllopet i sig vart SÅ lyckat! Vägen till ett lyckat bröllop grundar sig i en bra planering. Vi hade hjälp av världens bästa @mmichelles som var vår bröllopskoordinator. Om jag skulle summera vårt bröllop med två ord skulle det vara: Lekfullt och avslappnat- För oss var trivseln bland gäster och festen viktigast. Här kommer mina 10 bästa tips för ett lyckat bröllop: -Bra planering Avsätt tid för att planera ett bröllop. Det är lika viktigt att ta pauser från planeringen för att orka. Bestäm sinsemellan att ”på torsdag kl 19” tar vi upp bröllopsplaneringen. -Sätt en budget Det blir lättare att sen börja prioritera VAD ni vill lägga pengar på. -Hur många Det är ingen idé att börja planera ett bröllop utan att ha ett hum om hur många ni vill bjuda. Börja med att skriva en separat lista på vilka ni vill bjuda och matcha sedan era listor. -Boka För oss var platsen för själva festen styrande. Vi ville att våra gäster skulle stanna kvar så vi valde att gifta oss ca en timme bort. Ta er tid till att hitta just er perfekta plats för giftermålet men se till att boka! Det kan vara lång väntetid och jag upplevde själva bokandet som en motivation att styra bröllopet och dess planering framåt. -Prioritera Vad är viktigast för ER? Jag kan varmt rekommendera Johanna Kajsons bok där det i början finns en prioriteringslista. I denna lista fyller man i 0-5. Är mat viktigt, klänning, blommor, musik, dekoration och så vidare. Tack vare prioriteringslistan fick vi koll på vad som var viktigt för oss och vad vi skulle fokusera på. -Samla Vi ville gärna samla våra gäster och få dem att känna sig avslappnade. Utanför kyrkan dukade vi upp kaffe, saft och bullar (inget förenar människor så bra som mat och dryck🙈). Vi ställde också upp beerpong utanför slottet som gästerna fick spela medan de väntade på vår entré till slottet. Gästerna spelade i lag som baserades på vilka man hade dom bordsgrannar (ett bra sätt för alla att lära känna varandra innan middagen). -Musik Att musik hjälper till att skapa stämning är sen gammalt. Vi hade livemusik till beerpongen och under middagen överraskades gästerna med en saxofonist (SUCCÉ)🙌🏼. -Överraska Vår entré fick alla att tappa hackan... Vi kom med båt till slottet där alla stod samlade vid bryggan. När båten la till, hoppade en förklädd stuntman upp på båten ”och skulle kidnappa mig”. Denna stuntman hade varit förklädd till servitör och serverat bubbel till gästerna under beerpongen😌. Hugo gjorde en räddningsinsats och ”sköt” kidnapparen ner i sjön. Stuntmannen bar på låsasblod innanför kostymen. Vid vår överraskande entré kände vi att vi satte en god stämning för resten av kvällen! Vi ville överraska våra gäster och under middagen spelades en speciell låt och shot-brickor kom ut. Första vändan var riktig shot medan i vända två var det bara vatten i de små glasen. Mot småtimmarna körde en foodtruck in till slottet. Alla vart överraskade och en hamburgare har aldrig varit godare. -Val av toastmaster Oj så viktigt detta är! Vår toastmaster gjorde ett enastående jobb och bidrog till en fantastisk stämning under middagen. Han var delaktig innan under planeringen och vi vågade prata med honom om våra önskemål. -Njut Mitt sista men kanske det absolut viktigaste tipset till att få ett lyckat bröllop är till dig själv. NJUT OCH VAR I NUET! Jag bad mina tärnor påminna mig om detta under hela dagen. Det var min bröllopsdag och det kändes som att allt var över på bara några timmar. Denna dag ska du bära med dig för resten utav livet, så njut av den medan det varar♥️.